Na koniec... raczej na początek

Każdy z nas jest pi­sarzem i na­pisze tyl­ko jed­na idealną książkę. Co dzień tworzy no­wy roz­dział. Bo­hater przeżywa wiele przygód, spo­tyka set­ki osób. Ak­cja toczy się od poczęcia po samą śmierć. Ty decydujesz co dzieje się w trakcie.
Pięć Królestw to grupowy blog opowiadający historie pięciu narodów żyjących na pięknych terenach kontynentu Amazji. Dołączając wcielasz się w średniowiecznego mieszkańca tego tajemniczego świata. Przygoda czeka na każdym kroku.
Aby dołączyć musisz:
1) przeczytać regulamin
2) wysłać formularz
3) wysłać pierwsze opowiadanie
4) wstawić baner 5K w dowolnym miejscu
Więcej w zakładce Formularz.

Pięć Królestw

Blog został pierwszy raz otwarty 20 grudnia 2013 r. przez Annę.

Kiedy Bóg tworzył ziemię i 7 znanych nam kontynentów, mały, nic nieznaczący kawałek lądu oderwał się od zbitej kuli i powędrował w nikomu nieznaną stronę. Osiadł na błękitnych wodach oceanu, daleko od reszty kontynentów.
Ta zbitka ziemi miała bardzo żyzne gleby i dobre warunki do życia wszelakich stworzeń. Bóg stwierdził, że ziemia ta niesłusznie stoi odłogiem. Stworzył  i wysłał tam 4 magów. Każdy był odpowiedzialny za jeden żywioł. Zwali się: Aire (powietrze), Aqua (woda), Fuego (ogień) i Tierra (ziemia). Byli to najpotężniejszy czarownicy, jacy kiedykolwiek istnieli. Razem stworzyli piękną krainę, którą nazwali Amazją. Mieli nią władać wspólnie. Każdy z nich stworzył własne Królestwo i nazwał je swoim imieniem.
Początkowo Amazja była wtedy piękna i wesoła, ludzie żyli w niej w szczęściu i dostatku. Ale te czasy minęły. Niebawem magowie zapragnęli mieć więcej ziemi dla siebie i zaczęli między sobą walczyć. Gdy walczyli, ludzie cierpieli głód i niedostatek, a w Królestwach panowała anarchia. Bóg nie mógł tego znieść i wysłał na ziemie potężnego anioła, zwanego Armonią. Dzięki swej mocy przywrócił spokój i ład w pięknej Amazji i pogodził zwaśnionych magów. Bóg widząc jego oddanie postanowił zmienić go w maga harmonii, by czuwał nad Amazją. Inni magowie oddali mu z wdzięczności trochę swoich ziem i tak powstało piąte Królestwo - Królestwo Amonii.
Magowie umarli tego samego dnia. Pochowano ich razem, a trumny ułożono tak, by czterech pierwotnych magów układało kwadrat, a mag ostatni był w środku. To ułożenie ma zapewnić pokój i harmonię w Amazji na całą wieczność.


Królestwo Armonii zajmuje południowo-wschodnią część Amazji. Jest to największe i najpotężniejsze z Królestw. To ono stara się utrzymywać dobre stosunku wszystkich 5 narodów Górują tutaj tolerancja i harmonia. W Armonii żyją istoty nie spotykane nigdzie indziej.  środku terenów Armorii leży Zamek, w którym przesiadują władcy. Podstawowymi cechami Armończyka są: tolerancja, spokój, delikatność.
Symbole: Róża, pegazojednorożec, biały kolor
Administrator: 

Królestwo Aire'a, niegdyś niezdobyte, niedostępne, dziś pogrążone w uśpieniu oczekuje na lepsze czasy. Chłodny klimat nie ułatwia życia w tym miejscu. Mieszkańcy Aire zawsze cechowali się wyniosłością i nawet w obliczu katastrofy nie są wstanie poprosić o pomoc. W Królestwie przyroda dawno umarła, zamiast tego oferuje ono magię gór i podziemi. Aire nie zostało jeszcze do końca odkryte. Nie ma co szukać tu życzliwości, czy ciepłego przyjęcia. Mroczne zaułki obfitują w krwawe historie. Jednym z niewielu plusów tego miejsca, jest ciągle rozwijająca się nauka. Królewska Biblioteka ciągle zapełnia się nowymi odkryciami, choć niewiele z mieszkańców ma okazję się o tym dowiedzieć. Górzysty teren przyciąga miłośników wypraw, choć mawia się, że są to samobójcze wyprawy. To właśnie góry oddzielają królestwo od innych państw. Nie przeszkadza to w prowadzeniu zagranicznej polityki między władcami.
Symbole: Narcyz, gryf, żółty kolor
Administrator: Mistral Wind

Królestwo Aqua'y - z pozoru spokojne, ciche, trochę tajemnicze i niebezpieczne. Gdy się już jednak wejdzie między ludzi, wychodzi z nich ich wiecznie wesoła i skora do zabaw natura. Ludność tego królestwa uwielbia urządzać huczne przyjęcia, to na pewno. Zawsze są przyjaźni dla nowo przybyłych i nigdy nie odmawiają pomocy. Starają się utrzymywać przyjazne stosunki ze wszystkimi i wszystkim. Można powiedzieć, że nastrój panujący w królestwie nadrabia panujący tam surowy klimat i ograniczenia związane z terenem.
Królestwo obejmuje w swoich granicach głównie wyspy i górzysty ląd, co utrudnia miastom rozbudowę i praktycznie uniemożliwia prowadzenie roli. Większość ludności trudni się w rybactwie, eksporcie drewna lub wydobywaniu kamienia budulcowego i kamieni szlachetnych. Aqua’yscy rzemieślnicy doprowadzili do perfekcji swoje umiejętności rzeźbienia w drewnie, dzięki czemu królestwo zyskało kolejne źródło dochodu.
Symbole: Lilia wodna, potwór z jeziora, niebieski kolor
Administrator: Blangel

Królestwo Fuego'a - Królestwo Fuego jest w dużym stopniu państwem rycerzy oraz wojowników. Potężne, burzliwe, zaborcze i nie do końca bezpieczne, o wielkim potencjale bojowym. Cechuje go gorący klimat, oraz awanturniczy charakter mieszkańców. Tutaj trzeba być przygotowanym na wszystko - napad i wzięcie do niewoli, skazanie na karę śmierci z powodu złego humoru władcy, czy spotkanie na swej drodze stada smoków. Kraj Ognia nie szczyci się najlepszymi relacjami z innymi królestwami, z powodu swoich wojennych skłonności i wybuchowego charakteru. Bardzo chętnie jednak są tu przyjmowani przyjezdni (w końcu ich zdecydowanie łatwiej ograbić, niż rodzimych mieszkańców). To na tych terenach ginie bez wieści najwięcej majątków, oraz osób. Każdy dba tu głównie o własny interes, nie zważając na sytuację innych. Niektórzy mogą odnieść wrażenie, że chwilami panuje tu bezprawie. W rzeczywistości prawo zależy od kaprysów władcy, który jest otaczany niemal boską czcią ze strony poddanych, ze względu na ich wierzenia. Fuego słynie w całej Amazji także ze świetnych alkoholi oraz broni.
Symbole: Poinsecja, smok, czerwony kolor
Administrator: Dragonfly

Królestwo Tierry wydaje się być zupełnie odcięte od innych Królestw. Tajemnicze, niedostępne tereny odgradzają je od innych, zapewniając to, co ten osobliwy naród najbardziej kocha: spokój. Ich odosobnienie sprawia, że mieszkańcy tworzą bardzo zamkniętą grupę, nieakceptującą obcych. Tierra ma swoją własną religlię, zwyczaje, święta i przesądy, czego bardzo mocno się trzymają i nie lubią się tym dzielić z pozostałymi Królestwami.
Mieszkańców Tierry cechuje małomówność i tajemniczość, nierzadko również samotniczy tryb życia, chociaż podczas świąt się otwierają. Są silnie związani ze swoimi korzeniami oraz rodziną. Tereny Królestwa są równie niedostępne jak ono samo. Dzikie, gęste lasy to dom dla wielu dziwnych, magicznych istot, strzegących tajemnic tych miejsc. Wiele nie zostało jeszcze odkrytych, Tierra nie pali się do odkrywania wszystkiego. Skupia się na rolnictwie, głównym dochodzie Królestwa, a licznym wsiom wystarcza taka ilość ziemi, jaką mają.
Symbole: Konwalia, drzewiec, zielony kolor
Administrator: 
Szablon wykonany przez Tyler
Strona główna