Wiara
Tradycje i obyczaje
Święto Wiatrów (Królestwo Aire'a)
Obchodzone w Aire'a. Podczas tej uroczystości składa się uroczysty hołd czterem wiatrom - Zefirowi (wiatr zachodni), Boreaszowi (wiatr północny), Apeliotesowin (wiatr wschodni) oraz Notosowi (wiatr południowy). W ciągu tego dnia na zamku urządza się festyn, na który może przybyć każdy. Podczas niego puszcza się barwne latawce oraz organizowany są wyścigi balonów. Pod koniec dnia z zamkowych tarasów wypuszcza się we wszystkie strony świata tysiące papierowych gryfów, w których zawarte są rady lub powiedzonka.
Wietrzny pogrzeb (Królestwo Aire'a)
Tradycja obowiązująca w Aire. Zmarli zostają poddani kremacji, a ich prochy rozsypywane są na wietrze, zwykle w okolicach Lądów Adepsu. Taki rodzaj pogrzebu powszechnie uważa się za bardzo uroczysty i oddający szacunek wiatrom panującym od wieków nad krainą. Ludzie pochowani w inny sposób zazwyczaj byli albo cudzoziemcami, albo najgorszymi nędznikami niegodnymi zostania częścią wiatru i niewartymi szacunku.
Sieroce Nazwisko (Królestwo Aire'a)
Obowiązująca od wieków tradycja nazywania sierot oraz dzieci z nieprawego łoża nazwiskiem Vint. Ulega ono zmienia jedynie, gdy rodzina uzna takie dziecko za swoje lub wychodzi ono za mąż. Ludność Aire nigdy nie gardziła osobami o takim nazwisku, często rodziny przyjmują je do siebie, nawet jeżeli są to ludzie już dorośli, Jest to szczególnie powszechne w rodach, których jedynym dziedzicem jest córka, która przejmuje nazwisko po mężu. Tu także objawia się inny zwyczaj związany z nazwiskami jakim jest możliwość, żeby to mąż przyjął nazwisko małżonki.
Legendy
Legenda Aire'a - Opowieść o Przepaści Końca
Powszechnie znana legenda opowiadana co rok w trakcie święta Wiatrów. Opowiada o walce dwóch braci wiatrów - Zefira i Apeliotesa. Kłótliwi bracia sprzeczali się o władzę nad krainą gdzie obecnie znajduje się przepaść. Żaden z nich nie miał zamiaru ustąpić przez co tereny te były nawiedzane przez okropne wichury i huragany. Ludzie i stworzenia mieszkające tam zostały wypędzone, zranione lub nawet zabite. Wiatry jednak nic sobie z tego nic nie robiły przejęte swoim konfliktem. W wyniku ekstremalnych warunków jakie tam zapanowały ziemia zaczęła pękać i tworzyć szczelinę. Po blisko dwóch latach nieustannych starć do walki wmieszali się Notos i Boreasz, pragnący uspokoić braci. Tym jednak ani się śniło zaprzestać tego. Wręcz przeciwnie konflikt zaostrzył się do niewyobrażalnych rozmiarów. Całą krainą wstrząsały tornada i niespotykanie silne wiatry. W końcu do tej sprawy wtrącił się sam mag Aire. Chcąc zakończyć walki sprowadził na te tereny ciszę wiatrową. Potężna energia wymiotła z nich wiatry, ale i do końca rozsadziła powstałą szczelinę. Wryła się ona głęboko w ziemie, długo się ciągnąc. Nikt nie wie co znajduje się w jej wnętrzu. Sam mag Aire nie próbował tego obadać przestrzegając przed tym mieszkańców. Po dziś dzień rzadko tam wieje wiatr, a wokół całej przepaści panuje dziwna, niepokojąca atmosfera.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz