Strony

Mieszkańcy

Tereny

Mapa stworzona przez Talona

AMAZJA
Kontynent na którym toczy się cała historia. Tajemnicza i w wielu miejscach niebezpieczna. Zamieszkujący kontynent od wieków ludzie wciąż nie odkryli wszystkich sekretów tej ziemi.

Góry Środkowe
Pasmo górskie dzielące Amazję na część północną, gdzie swoje tereny mają Królestwa Armonii, Aqua'y i Fuego i część południową z Królestwami Aire i Tierry. Nie są zbyt wysokie, najwyższy szczyt - Góra Montransza - ma zaledwie 3000 m n.p.m. Są łagodne i mają wiele ścieżek, ułatwiających mieszkańcom przemieszczanie się między królestwami.

Rzeka Omnes
Najdłuższa rzeka z Amazji. Ma swój początek w Górach Środkowych i przecina Królesta Aire i Tierry, wpadając do Morza Magicznego niedaleko Gór zachodnich. W wielu miejscach jest głębsza niż się na pierwszy rzut oka wydaje. W połączeniu z dnem usianym ostrymi kamieniami, tworzy mało przyjazne miejsce na rodzinne kąpielisko.

Międzynarodowa Szkoła im. Juellema Wspaniałego
Temple by hiliuyun
Jedna z najlepszych szkół wyższych w Amazji. Łaknący wiedzy mieszkańcy wszystkich pięciu królestw przybywają tutaj, by pobierać nauki od najlepszych w swoich dziedzinach.  Budynki uczelni rozmieszczone są na szczytach urwisk przy źródle rzeki Omnes.

Biblioteka Milenium
Zawiera księg i zwoje największych władców i magów, jacy kiedykolwiek chodzili po ziemiach Amazji. Jeśli potrafi się szukać i przy okazji nie zabłądzi się w labiryncie półek, można tam znaleźć odpowiedzi na wszystkie dręczące pytania. Pradawny zakon, założony przez jednego z pierwszych władców panujących na kontynencie, cały podporządkowany jest utrzymaniu zgromadzonej tu wiedzy. Mnisi całe swoje życia poświęcają na przepisywanie kolejnych ksiąg, by zawsze były gotowe służyć temu, kto będzie ich potrzebował. Oczywiście, nie każdy może do owej biblioteki wejść.

Sala Obrad
Tutaj spotykają się władcy wszystkich pięciu królestw na coroczną naradę. 
Sala znajduje się w całości pod ziemią i prowadzi do niej jedynie pięć wejść, starannie strzeżonych przed ciekawskimi oczami. 

Więzienie Dou Mennah
Prison by gregmks
Międzynarodowe więzienie dla najgroźniejszych złoczyńców Amazji. Ukryte pod ziemią, w głębi góry, jest pilnie strzeżone przez żołnierzy z każdego Królestwa. Często wykonywane są w nim także kary śmierci. Kiedy ktoś raz wejdzie do Dou Mennah, już z niego nie wychodzi. Większość celi nie utrzymała się w dobrym stanie. Ciągła wilgoć i zimno odbiły swoje piętno na kolejnych pomieszczeniach. Jeśli w Dou Mennah nie zabije cię kat, prędzej czy później zrobią to choroby.

TERENY KRÓLESTWA ARMONII
Zamek Królestwa Armonii
Znajdujący się w centrum Królestwa Armonii wspaniały pałac, wielkości małego miasteczka. Jest to miejsce bytowania władców. Tutaj mieszkają, pożywiają się i sprawują władzę.

Sala Tronowa (w Zamku)
Tutaj władcy Armonii sprawują władzę.

Miasto Harmonii
The Village by Amanda-Kihlstrom
Miejsce zamieszkania członków Królestwa Armonii.

Magiczny Las
Prastary bór pełen różnorakich drzew, w których cieniu skrywają się liczne jednorożce i inne rzadkie stworzenia. Las przecina mała rzeka, której woda świeci w ciemności. Po tych terenach chodzi dziwna zjawa. Pojawia się sporadycznie, chowając się za drzewami i obserwując odwiedzających Las.

Świątynia Harmonii
The Temple by shirei
To tutaj właśnie znajdują się groby 5 magów, którzy stworzyli Królestwa. Wędruje tutaj wiele pielgrzymek z całego kontynentu. Ludzie przychodzą tu, by pomodlić się do Boga o dobro swojego narodu i pokój między narodami. W świątyni znajdują się także drogocenne stare malowidła, arrasy i inne zabytkowe dzieła.

Dolina Tęczy
I wanna see a rainbow by Fabera
Na pierwszy rzut oka to zwykła, nieciekawa dolina, na której nawet nie ma kwiatów (tylko sama trawa). Ale jednak jest coś ciekawego w tym niepozornym miejscu. Otóż nad zieloną trawą rozciąga się ogromna, wielobarwna tęcza, która nigdy nie znika. O każdej porze roku i przy każdej pogodzie tęcza lśni na nieboskłonie swoimi pięknymi kolorami. Przychodzą zobaczyć ją osoby szukające pocieszeni w trudnych chwilach.

Drzewo Miłości
Nikt właściwie nie wie, ile to drzewo ma lat, ale szacuje się, że co najmniej 5000. Przyjmuje się (bo tego też do końca nie wiadomo) jest to mutacja wiśni, dębu i jabłoni. Dlaczego? Otóż wiśnia symbolizuje miłość jako taką, dąb - stałość, a jabłoń - płodność. Jak sama nazwa wskazuje Drzewo to jest powiązane z miłością. Z jego liści można zrobić napar, który wprawia człowieka w stan zakochania, a owoce (pomarańczowe, przypominające połączenie pomarańczu i mango) potrafią wzmocnić uczucie miłości do danej osoby.

Wodospad Życzeń
Wiele plotek głosi się o tym Wodospadzie. Niektóre utrwaliły się na tyle dobrze, że uznano je za prawdę. Przykładem jest plotka o tym, że Wodospad spełnia życzenia (stąd jego nazwa). Większość uważa, że żeby życzenie się spełniło trzeba zrzucić kamyczek z samej góry, inni - że trzeba przedostać się na drugą stronę do jaskiń i tam szepnąć życzenie. Jednak nie wiadomo, czy Wodospad na prawdę urzeczywistnia sny (chociaż istnieją takie przypadki).

Wyspa Amore
Tropikalna wyspa w kształcie serca, należąca do Królestwa Armonii. Tereny te są bardzo urodzajne i przypominają słoneczne wybrzeża Hawajów. Znajduje się tu wiele kurortów - sławnych na całą Amazje, a mieszkańcy Królestwa Armonii (i nie tylko) często wybierają się tutaj, by odpocząć i zrelaksować się.

Ogród Zaufania
Dziwny ogród dawnego, niesławnego władcy, którego historia nie została nigdzie spisana. Ogród otoczony jest niskim, kamiennym murem i podobno skrywa tajemnicę. Jest magiczny, a każde roślina tutaj, na pozór zwykła, żyje. W tej zarośniętej kwiatami dziczy są drewniane tabliczki (mogą być też napisy wyryte na drzewach lub kamieniach) - wskazówki jak dojść do środka ogrodu, a co za tym idzie, do odkrycia ów tajemnicy.Jednak niektóre wskazówki nie wróżą ci dobrze. Jeden zły krok może oznaczać śmierć. Samemu trzeba zdecydować, czy wskazówką zaufać, czy nie.

TERENY KRÓLESTWA AIRE'A
Zamek Królestwa Aire'a
Zamek to wizytówka królestwa. Został zbudowany kilka wieków temu, by głowa państwa mogła w nim dzierżyć berło. Pilnie strzeżony, otoczony grubym murem nie daje szans najeźdźcom, wtargnąć do miasta. Wysokie wieże, wybudowane w stylu gotyckim z daleka robią piorunujące wrażenie. Zamek położony jest przed Środkowymi Górami, które oddzielają go od innych krajów. Pałac jest tak ogromny, że nigdy nie brakuje w nim miejsc do pracy. Mieszkańcy Aire niechętnie przyjmują podróżników i włóczęgów, zaś odkąd władzę w państwie przejął król Sawyer, praktycznie nikt nie jest z niego wypuszczany. Obecnie ulice miasta opustoszały, ludzie są nieufni, a potęga króla i jego sojuszników rośnie.

Sala Tronowa
Wesley) I slip silently through the security system of King Jon's castle. It takes me a while, but I finally reach the massive doors of the throne room. I find a way to enter the throne room without going through the doors and drawing an entire hoard of Dark Faes' attention onto me. I hide in the rafters and look on as the King is conversing with one of his subjects, who seems to be begging something of him.:
Miejsce, w którym podejmowane są najważniejsze decyzje, dotyczące kraju. Zdawać by się mogło, że to właśnie tu władzę sprawuje król, lecz wszyscy doskonale wiedzą, że kto inny pociąga za sznurki. Wieśniacy nie mają już prawa tu przebywać, wszędzie panoszy się straż, a szlachcice ciągle uparcie walczą o swój utracony status.

Sala Ćwiczebna
 Hallway by fooyee.deviantart.com on @deviantART:
Miejsce, gdzie król szlifuje swe bojowe umiejętności. Razem ze swym przyjacielem, dowódcą wojska, uczy się coraz to nowszych technik walki, choć tak naprawdę, w razie zagrożenia, będzie go chronić dziesięciu wyszkolonych rycerzy. Pomimo tego, władca woli polegać na sobie.

Królewska Biblioteka
Nikt, oprócz władcy i uprawnionych do tego ludzi, nie ma wstępu do Królewskiej Biblioteki. Znajdują się tam ogromne zbiory, w większości białe kruki. Mieszka tam kronikarz, który spisuje historię państwa. Często, na rozkaz króla ubarwia pewne wydarzenia lub całkowicie je zataja.

Miasto Powietrza
W dzień można przechadzać się w wąskich uliczkach miasta, podziwiając niebanalną architekturę królestwa. Dopiero nocą ukazuje się prawdziwy charakter tego miejsca. Krew często bruka ściany domostw, a złodzieje doskonalą swój fach. Tak opisywano kiedyś Miasto Powietrza. Dziś jest to tylko ciche, ponure miejsce, gdzie spacer jest równoznaczny z kłopotami. Zbrodniarze zostali wybici, a mieszkańcy rzadko wychodzą ze swych domów.

Targ
To w Aire można było kupić egzotyczne owoce, sprowadzane z dalekich krajów. Kupcy sprzedawali jedwabne materiały i suknie wyszywane złotem. Wraz z nastaniem nowego porządku, targ podupadł. Nadal można na nim wiele kupić, czasem nawet bywa, że gromadzi się tłum. Są to jednak tylko szczątki dawnego, tętniącego życiem targu.

Karczma "Jak u mamy"
W Aire mieści się wiele karczm, ale ta wydaje się najciekawsza do opisania. Jest pierwszą założoną w mieście, pamięta jeszcze czasy starych władców. Przechodzi z ojca na syna, od pokoleń. Można tam dobrze wypić, potańczyć. Wiele lat tamu, do karczmy przybył możny pan z daleka. Zaoferował gospodarzowi dobry "biznes". Od tej pory mężczyźni przybywają do tego miejsca, by zażyć uciech, miejscowe panny mają jak zarabiać, a owy biznes stał się największym źródłem dochodu dla karczmy.

Centrum Kultury
Miejsce upamiętniające wielkich artystów Aire. Znajdują się tutaj rzeźby, obrazy i inne dzieła sztuki. Miejsce raczej zapomniane, rzadko odwiedzane. Miejscowi artyści przychodzą tutaj, by czerpać natchnienie z niezwykłych prac.

Podziemne Jaskinie
Aire to miejsce, gdzie tak naprawdę przyroda umarła. Ze względu na zimne wiatry i górskie położenie, rośliny to rzadkość. Drzewa rosną sporadycznie, a powietrze jest rześkie i ostre. Bogactwem królestwa są rzadkie minerały, położone w Podziemnych Jaskiniach. Specjalnie wyszkoleni górnicy schodzą do podziemi, gdzie wydobywa się życiodajne klejnoty. Robi się z nich naszyjniki, które dostają bogaci mieszkańcy Aire. Dzięki noszeniu ich przedłuża się życie, prawie wcale się nie choruje.

Stare Miasto
Wybudowane tak dawno temu, iż prawie nikt nie jest świadom jego istnienia. Odkrył je nowy król, dzięki czemu sprytnie zapełnił skarbiec królestwa. To tam organizowane są tajne narady. Uciekinierzy, zbrodniarze lub ludzie nieprzychylni nowej władzy ukrywają się właśnie w ruinach ego, niegdyś wspaniałego miejsca.

TERENY KRÓLESTWA AQUA'Y
Pałac Królewski w Aqua'y

Zbudowany na jednej z mniejszych wysp, niedaleko brzegu Vannborg. Dostać się i wydostać z pałacu można jedynie drogą morską, co miało zapewniać dodatkową ochronę, poza ogromnym murem otaczającym wyspę. Przybytek, poza głowami państwa, zamieszkują również najbliżsi członkowie rodziny królewskiej, najbogatsi szlachcice i duża część służby. 
Tak nietypową siedzibę wybrał dawny król, zachęcony siecią gorących źródeł, teraz ogrzewających większość budynków.

Sala Tronowa (w Zamku)

Dzięki licznym oknom, wnętrze przez cały dzień jest rozświetlane przez promienie słoneczne odbijające się w wodach sadzawek w głębinach których znajdują się podobno tunele mające umożliwić morskim stworzeniom odwiedzanie władcy... lub pożywianie się truchłami jego wrogów. 

Vonnborg - Miasto Wody

Stolica Królestwa Aqua'y i jednocześnie największy port w Amazji.
Kształtowane przez wiele lat, jest połączeniem wszystkich stylów architektonicznych, jakie kiedykolwiek przeszły przez Królestwo. 
Budynki zbudowane z grubego kamienia, by chronić mieszkańców przed mrozem surowej zimy. W bogatszych częściach miasta, zewnętrzne ściany malowane są na najróżniejsze kolory, by podkreślić indywidualność ale i miłe usposobienie mieszkańców.

Archipelag Teteński
Wyspy najbardziej wysunięte na północ na których śnieg nigdy nie topnieje, a woda żadko kiedy płynie. Ludzie żyjący tam, mało wspólnego mają z resztą obywateli Królestwa. Żyją sami dla siebie i nie lubią, gdy władza wtrąca się w ich sprawy. Utrzymują się głównie z transportu drewna, którego u nich pod dostatkiem i kamienia którego również nigdy im nie brakuje.

Mistyczne Jezioro
Jezioro na północnym krańcu moczar, rzadko odwiedzane przez mieszkańców Królestwa, częściej przez wędrowców. Malowniczy widok zwabia przejezdnych swoim niezmąconym spokojem. Głosy dźwięczące tuż na granicy ludzkiej świadomości zachęcają do odpoczęcia przy brzegu. Do zanurzenia umęczonych podróżą nóg. Ewentualnie do oczyszczającej i odprężającej kąpieli. Niczego nieświadomi ludzie oczywiście przystają na te propozycje, przekonani, że sami wpadli na tak znakomity pomysł. A wtedy jest już za późno. Kończą w brzuchu jednej z bestii mieszkających na dnie jeziora. Czasem ich truchło zostaje rozerwane przez kilka stworów na raz. Ale skąd mogli wiedzieć? Przecież to takie spokojne, malownicze miejsce.

Moczary

Położone na południu królestwa, blisko granicy z Armonią. Mroczne i niebezpieczne miejsce, skrywające wiele niebezpiecznych stworzeń. Podmokły teren i wiecznie unosząca się w wilgotnym powietrzu mgła uniemożliwia zamieszkanie tam komukolwiek. Mówi się, że jeśli człowieka, nie zabiją tam drapieżne zwierzęta lub trujące rośliny, zrobi to sama wilgoć.
Tylko najodważniejsi z  odważnych ośmielą się wejść w samo serce moczar, a tylko szaleni i zdesperowani decydują się tam zostać. Ostatecznie i tak nie sposób spotkać tam żywej duszy.

Wodne Jaskinie

System podziemnych jaskiń, prze które płynie słodkowodna rzeczka. Można tutaj wejść kamiennymi schodami. Jaskinie te ciągną na kilkaset kilometrów (szacuje się, że biegną przez pół Królestwa). Dużo korytarzy zostało odkrytych, ale zdarzają się też takie, które dalej pozostają tajemnicą. Miejsce schadzek młodzieży, która kocha ukrywać się w tych mokrych jaskiniach.

Ruiny

Stary zamek, jeszcze z czasów, gdy ludzie na tych ziemiach nie musieli ukrywać tego kim są. Niegdyś budzący strach i respekt, dziś roztacza jedynie aurę nostalgii.
Wciąż jest jednak jednym z najważniejszych obiektów kulturalnych i religijnych królestwa. W niegdyś starannie ukrytej Bezdennej Studni, przyszli władcy, w dniu koronacji wypełniają obrzędu Oczyszczenia. Wierzy się, że przez te wody, na świat spogląda sam Ojciec.

TERENY KRÓLESTWA FUEGO'A 
  Pałac Królestwa Fuego'a
Położony na zboczu górskim, otoczony ze wszystkich stron łańcuchem wzgórz, dającym mu naturalną ochronę przed najeźdźcami. Został zbudowany w 8. wieku Ery Odrodzenia, po tym, jak erupcja wulkanu zniszczyła poprzedni pałac. Jego ogromne rozmiary i strzeliste wieże sprawiają, że można go dostrzec z bardzo daleka. Okala go potężny, kamienny mur, strzegący dostępu do środka, na którym rezydują strażnicy trzymający wartę. Zamieszkiwany jest oczywiście przez władcę, choć posiada również kilka mniejszych komnat, przeznaczonych dla służby, której jest bez liku, ze względu na olbrzymią wielkość budynku i ogrom pracy przy jego utrzymaniu. Wstęp do niego mają jedynie osoby wyznaczone przez władcę. Wkroczenie do niego osoby nie powołanej skutkuje niezwykle surową karą.

Wnętrze Pałacowe
Po przekroczeniu wrót pałacu, oczom ukazuje się pokaźne wnętrze, cechujące się dużą ilością złoceń, detali i zdobień. Jest jednak dość ciemne, gdyż jedynymi źródłami światła są liczne świeczniki oświetlające pomieszczenia i korytarze. Nie napotka się tu panoszących się plebejuszy, a i wśród szlachty jedynie nieliczni mają przywilej pozwalający na przebywanie na terenie Pałacu.

Sala Tronowa
Najważniejsza komnata w Pałacu. Tutaj władca podejmuje najważniejsze decyzje dotyczące państwa, wymierza sprawiedliwość, rozstrzyga spory, oraz zdarza się również, że - jeśli ma wystarczająco dobry humor - wysłuchuje petycji poddanych. Wstęp mają tu jedynie władca, jego świta, wszechobecna straż, oraz przyjezdni reprezentanci innych państw (chyba że władca orzeknie inaczej). Pomieszczenie jest ogromnych rozmiarów, dla niektórych nawet przytłaczające, wsparte na kolumnach i oświetlane żywym ogniem.

Eldur - Miasto Ognia
Stolica Królestwa Fuego. Jest to jedno z największych miast - o ile nie największe - w całym kraju. Budynki wzniesione z kamienia bądź rzadziej drewna chylą się ku brukowanym deptakom. Nocą ulice oświetlane są setkami pochodni porozwieszanych na ścianach domów, a po uliczkach łatwo spotkać przechadzających się strażników, patrolujących okolicę i pilnujących porządku. Zarówno w dzień jak i po zmierzchu gwar nie cichnie. Miasto Ognia jest również miejscem przecięcia się wielu szlaków handlowych.

Mgliste Ruiny
Ruiny starego zamku władców Fuego. Został on zniszczony poprzez wybuch wulkanu Etra, w pobliżu którego się znajdował. Z tego powodu, ówczesny władca Arcadius V Nieustraszony, którego rodzina zmarła w wyniku tej katastrofy, zarządził budowę nowego, stojącego do dziś pałacu, tym razem wybierając lokalizację z daleka od zasięgu potencjalnych erupcji. Niektórzy twierdzą, że ruiny są stale nawiedzane przez duchy zmarłych tam osób.

Rimidell
Jedno z najważniejszych miast Królestwa. W centrum znajduje się najsławniejsza świątynia w całym Fuego, poświęcona pogańskim bożkom mieszkańców. Osada zamieszkiwana jest przez sporą ilość druidów oraz mnichów. Powszechnie uważa się, że Rimidell jest otaczane szczególną boską opieką i z tego względu jest to cel wielu pielgrzymek religijnych.

Koszary Wojskowe
Potężna forteca, w której zamieszkują rycerze, oraz wojownicy w trakcie nauki. Odbywają się tu lekcje walki na miecze, posługiwania się bronią, katapultami, oraz szkolenia z taktyki wojennej. Nauczycielami są najwybitniejsi specjaliści w wojskowym fachu. Koszary są wyposażone w kilka aren, na którym rozgrywają się pokazowe pojedynki oraz codzienne ćwiczenia, skrzydło mieszkalne dla młodych adeptów sztuki wojennej, oraz ogromną zbrojownię. Budynek, choć doskonale przygotowany bojowo na ewentualne ataki, jest także dobrze ukryty wśród wzgórz, dzięki czemu dość dobrze wtapia się w krajobraz.

Pustynne Wioski
Obrzeża pustyń często usiane są drobnymi, skromnymi osadami. Fuegończycy osiedlają się tam mimo ciężkich warunków, by zarabiać na życie z bardzo dochodowych polowań na smoki tam żyjące. Skóra, kości, skrzydła, kły, czy szpony, to tylko niektóre materiały niezwykle intensywnie poszukiwane na rynku. Życie na granicy niesamowicie gorącej pustyni, gdzie deszcz nigdy nie zawita, gdzie próżno by szukać roślinności, a po zapasy wody trzeba wyruszać do sąsiednich, bardziej urodzajnych miejscowości, nie jest łatwe. Panującej tu niewygodzie i surowym warunkom towarzyszy niezliczona ilość węży i skorpionów, uprzykrzających życie tutejszych mieszkańców. Z tych względów społeczeństwo składa się tu głównie z mężczyzn i rzadko kto decyduje się na założenie tu rodziny.

Góry Środkowe
Część Gór Środkowych Amazji należąca do Ognistego Królestwa bywa miejscami wyjątkowo stroma i niebezpieczna. A jednak można w nich znaleźć miliony mniej lub bardziej wydeptanych ścieżek. Nie są one spisane na żadnej mapie ze względu na ich niezliczoną ilość. Wybierając się więc w podróż drogą górską trzeba mieć na uwadze, iż niemal nigdy nie wiadomo gdzie się dojdzie daną drogą i niezwykle łatwo się tutaj zgubić. Należy zachować szczególną ostrożność, gdyż wśród gór zdarzają się również wulkany. Górskie obszary zamieszkiwane są przez mnóstwo dzikich zwierząt - od smoków, aż po harpie, czy gryfy.

Puszcza
Przy południowej granicy Królestwa Fuego mieści się dość spory skrawek puszczy, ktora rozciąga się daleko na tereny sąsiedniego państwa Tierry. Biegnie przez nią mnóstwo ścieżek, które są głównymi szlakami łączącymi te dwa kraje. Podróżni, oraz kupcy często przejeżdżają nimi swoimi karawanami, przedostając się z jednego królestwa do drugiego. Jednak na terenie Fuego należy zachować czujność - w gąszczu nierzadko czychają szajki bandytów, gotowych wykorzystać okazję do ograbienia, czy pojmania przejezdnych. Można się tu też natknąć na kilka gospod, wybudowanych w celu zapewnienia noclegów podróżnikom. W większości z nich jednak pełno jest podejrzanych typów, czekających jedynie, aż zostawisz swoją sakiewkę, czy biżuterię bez opieki.

TERENY KRÓLESTWA TIERRA'Y
Zamek Królewski
Zapiera dech w piersiach - to jest pewne. Zamek wraz z całym miastem go otaczającym, znajduje się głęboko pod ziemią, a przez to uważany jest za niemożliwy do zdobycia. Kiedyś ktoś wpadł na pomysł, by schować się w sieci jaskiń rozciągających się pod Tierrą. Powstała tam wieś, potem miasto. Bezpieczeństwo gwarantowane - potwory się tu nie dostają, bandyci nie trafią. To wszystko sprawiło, że powstała tu metropolia, do której przeniesiono stolicę. Wejść można przez wywierconą drogę na skróty - szeroki, prosty, ale długi korytarz. Bezpieczeństwa chronią straże, ogromne mury, a przede wszystkim wąski most nad przepaścią, przez który trzeba przejść - wojsko jednak nie da rady. To stąd włada król tego królestwa.

Sala Tronowa
Majstersztyk. Głowę królestwa chroni sam tron - tworzą go potężne korzenie jednego z drzew rosnących nad zamkiem, umiejscowione pośrodku niczego. Tego kto spadnie, czeka niewątpliwa śmierć. Nikt nie byłby w stanie przeżyć upadku z takiej wysokości. Dzięki temu zamach na króla jest lekko mówiąc utrudniony. Warto wspomnieć, że światło z okien nie jest złudzeniem optycznym - sala ustawiona jest tak, by promienie słońca spływały do niej z dziury na szczycie jaskini.


Miasto Sol
Jedna ze starszych i potężniejszych kniei w całej Amazji skrywa w sobie niezwykłe miasto. Drzewa rosnące na wysepkach pokrywających wodospad tworzą domy dla wielu mieszkańców Tierry. To jedno z niewielu miast tego królestwa, będące tym największym i najsławniejszym. Tutaj znajduje się jedyny uniwersytet w całym królestwie. Co ciekawe, dużą część mieszkańców tworzą zaprzyjaźnione nimfy, które pomagały w budowie.

Gospoda ,,Pod koniem"
Najbardziej znana gospoda, w której wiecznie panuje duży ruch. Skąd taka popularność? Jest położona przy największym i najruchliwszym szlaku handlowym, który przebiega przez wszystkie największe miasta, między innymi przez stolicę. Tanio, wygodnie, po drodze - czego chcieć więcej?

Pola uprawne
To z nich utrzymuje się Tierra, królestwo bądź co bądź rolnicze. Mówią, że te pola to spichlerz całego kontynentu, bo gdyby nie one, już dawno panowałby na nim głód - inne królestwa nie są w stanie same wyżywić tak dużej ilości osób. Duma Tierry zajmuje ogromne połacie terenu wokół licznych wsi. Tajemnicą jest gleba, czarnoziem, na której może wyrosnąć dosłownie wszystko.

Knieje
Otaczają pola uprawne i polany, zapewniając schronienie. Wiele z drzew tam rosnących ma ponad tysiąc lat, więc wchodząc do puszczy czuje się respekt. Lepiej nie zapuszczać się wgłąb lasów, na dzikie bezdroża, gdzie z łatwością może Was coś zjeść. Należy uważać również na strażników - potężnych borowych, którzy swym wyglądem przypominają drzewa. Bywają bezlitośni dla tych, co natury nie szanują i bez powodu zabijają.

Święte Gaje
Ludzie spoza Tierry mają zakaz tutaj wchodzić, jednak są wyjątki.
Świątynie na świeżym powietrzu, będące miejscem kultu dla mieszkańców Tierry. Na ich terenie nie wolno walczyć, nie wypada również chociażby się kłócić czy kogoś obrażać, za to często można spotkać ludzi tańczących, pijących alkohol, składających ofiary czy też po prostu celebrujących święto. Święte gaje powstają w miejscach, które otacza magiczna aura, ale nie tylko. Chociaż wszystkie drzewa są szanowane, to te rosnące w świętych gajach są najważniejsze i nierzadko obdarzone duszą, dzięki której mogą rozmawiać. Za obrazę Bogów uważa się chociażby złamanie gałązki takiego. Największym gajem jest królewski gaj dębowy, znajdujący się niedaleko zamku. Chociaż nazwany jest królewskim, każdy może tam wchodzić.

Mokradła

Właściwie to jest tylko jedno, ale ogromne. Niewielu z jego terenów wychodzi żywych, wszędzie są tam groźne stwory, tylko czekające na okazję, chociaż i tak większość śmiałków po prostu wpada do bagna i się w nim topi.

Góry zachodnie
Pojedyncze, niezwykle strome i szpiczaste góry, nie tworzące jednak żadnego konkretnego łańcucha. Nie są tak wysokie jak inne, bardziej wyglądają jak przypadkowe, ogromne skały, ale z pewnością zapierają dech w piersiach.

Wąwozy
Bezimienne, głębokie wąwozy przecinają niemal całe królestwo, ze szczególnym nasileniem na północy kraju. Często się zdarza, że ktoś do nich spadnie, co nigdy nie kończy się dobrze, gdyż są bardzo głębokie. To nie zmienia faktu, że często ludzie wykorzystują ich dno jako w miarę bezpieczny szlak handlowy, ze względu na to, że żadna bestia raczej się tam nie zapuszcza. Raczej.